Бізнес-зустріч «Напої України 2023»: тренди та перспективи галузі

У Києві відбулася щорічна бізнес-зустріч «Напої України», яка за багато років стала традиційним місцем зустрічі виробників напоїв, спеціалістів ритейлу, дистриб’юторів, постачальників технологій та пакування.

Команда «Управління якістю» не оминула увагою важливу галузеву подію, тож трішки деталей спеціально для вас.

Ключові тренди у галузі напоїв–2023

Порівняно з країнами ЄС, в Україні ще досить низький відсоток споживання води у пляшках. Проте з року в рік популярність споживання фасованої питної води стабільно зростає.

Одним зі зростаючих сегментів ринку є ринок індивідуального пакування «сухих» і «вологих» напоїв, натуральних чаїв і концентратів.

Споживання солодких газованих напоїв відчутно зменшується. Кожна третя інновація у світі напоїв тяжіє до зменшення вмісту цурку.

Смакові вподобання щодо напоїв у Європі протягом останніх двох років

Несподіванкою сезону стало значне здорожчання і дефіцитність апельсинового концентрату через масовий неврожай апельсинів в основних країнах-постачальниках.

Також спостерігається загальносвітова тенденція до зменшення споживання алкоголю.

Тенденція до зменшення вживання алкоголю: чому?

Пиво: показники, новації, тенденції

Серед позитивних тенденцій вітчизняного ринку пива слід відзначити такі:

  • відновлення виробництва після звільнення українських територій та скорочення зони бойових дій
  • налагодження нових логістичних ланцюгів
  • зростання попиту на крафтове пиво.

Негативний вплив на пивний сегмент справили:

  • девальвація гривні, інфляція
  • зниження купівельної спроможності населення
  • висока ймовірність проблем з електропостачанням
  • зростання вартості палива.

Пивні прогнози:

  • відновлення ринку до довоєнних показників
  • збільшення обсягів онлайн продажів пива
  • подальший стабільний розвиток крафтового сегменту пива
  • світова тенденція до «здорового пива» поступово проявиться і в Україні.

Чай: огляд українського ринку

Серед основних тенденцій ринку чаю слід виділити такі:

  • зменшення частки внутрішнього виробництва
  • збільшення споживання зеленого чаю
  • популяризація альтернативних видів чаю
  • акцент на корисних властивостях
  • зростання крафтового виробництва
  • розвиток власних торгових марок ритейлерів
  • збільшення частки онлайн-продажів.

Екологічність у фокусі

Повний відеозапис конференції «Напої України 2023»

Традиційно в межах бізнес-зустрічі проходила внутрішня виставка, де свої рішення, сервіси та продукти представили компанії: «ІТАК», «Тех Медіа Груп», «Есаром Юкрейн», «Полімер», «Термо-Пак», «Цукрова біржа», «Беверлі Вудс», «Юнівест», «Максі Принт», Ecosoft, Stars Group, «Мегатур», «АБК Дніпро», «Вітмарк Україна», «Крайна», Promise Joy, Meta Mate і Beans Lab.

Також учасники заходу мали змогу відвідати майстер-класи із приготування кави та мате.

Загалом цього року галузеву зустріч «Напої України» відвідали понад 200 спеціалістів у сфері виробництва напоїв.

Дякуємо за організацію та запрошення компанії Marko Pack.

Гуртуймося, працюймо, переможемо!

Марина Бурдейна, шеф-редактор «Управління якістю»