Стандарт ISO 26000 допоможе виноробам адаптуватися до реалій пандемії

У 2020 році більшість галузей економіки охопила фінансова криза. Внаслідок обмеження перетину кордонів, закриття барів і ресторанів найбільше постраждав сектор виноробства. Увага споживачів змістилася в бік купівлі через Інтернет та прийняття етичних і екосвідомих рішень під час замовлення товарів. За таких умов стало зрозуміло, що тільки швидка адаптація до нових реалій і впровадження соціально відповідального підходу дадуть змогу бізнесу вижити й досягти успіху.

Усвідомлюючи мінливі тенденції у сфері споживчих переваг, а також вплив галузі на суспільство і навколишнє середовище, переважна більшість виробників вин звернулися до стандарту ISO 26000 «Настанова з соціальної відповідальності», прагнучи зробити свій внесок у соціально-економічний розвиток більш вагомим.

Принципи стандарту на практиці охоплюють всі сфери й аспекти бізнесу: від культивування виноградної лози та виробництва вина до купажування, розливання у пляшки та відвантаження.

Впровадження ISO 26000 виявилося для багатьох виноградарів логічним продовженням організаційної культури, заснованої на:

  • демократії;
  • прагненні справити позитивний вплив на місцеву громаду;
  • солідарності;
  • взаємній повазі.

Стандарт дає можливість використовувати структурований і гармонізований підхід на всіх рівнях бізнесу. Однак специфіка документа така, що його користувачі не могли сертифікувати бізнес на відповідність стандарту і продемонструвати клієнтам сертифікат відповідності, тому були створені додаткові інструменти.

Під егідою організації AFNOR, що є членом ISO від Франції, на основі ISO 26000 були створені системи сертифікації Label Engagé RSE і Vignerons Engagés. Ці інструменти надають ефективні засоби контролю для сторонніх оцінювачів.

Підвищення соціальної відповідальності виноробів – це важливий крок, що безпосередньо й опосередковано впливає на велику кількість залучених у цю сферу осіб.

На знак сертифікації Label Engagé RSE претендують ті організації, які виконують рекомендації ISO 26000, проходять оцінювання із залученням незалежної організації з сертифікації. Претендентів оцінюють за шкалою від 1 до 4 (4 рівень – «зразковий»).

Першим кроком на шляху підвищення соціальної відповідальності найчастіше стає: проведення початкового оцінювання рівня соціальної відповідальності, аналіз ризиків, виявлення сильних і слабких сторін, визначення стратегії.

Це велика, але необхідна робота, до виконання якої слід залучати не тільки керівництво компанії, яка впроваджує ISO 26000, а й інші зацікавлені сторони, персонал, навіть учасників сезонних робіт на виноградниках.

У процесі реалізації стратегії організації запускають проєкти, що охоплюють різні сфери: від управління водними та енергетичними ресурсами до здоров’я працівників і безпеки праці. Причому з огляду на вплив пандемії здоров’ю й добробуту персоналу сьогодні приділяють дедалі більше уваги. Таким чином, у результаті впровадження ISO 26000 підвищується задоволеність працівників і продуктивність праці.

Окрім того, винороби, які впровадили ISO 26000, допомагають суміжному локальному бізнесу, наприклад, постачаючи біомасу, що залишилася після збирання врожаю, на підприємства з виробництва біопалива.

Застосування стандарту сприятиме створенню продуманою стратегії, поліпшенню репутації бізнесу і, що набагато важливіше, організації виробництва чогось справді цінного з мінімальним негативним впливом на планету.