Якими б досконалими не були системи управління якістю, організація виробництва та технології — за всім цим стоїть людина з її бажанням чи небажанням, умінням чи невмінням якісно працювати. Тому основним акцентом, крізь
призму якого подано переважну більшість матеріалів цього номера, є людський фактор в управлінні якістю.
Про важливість зворотного зв’язку зі споживачем як невід’ємної частини системи менеджменту якості за ISO 9001:2015, розповсюджені помилки та модернізацію системи відгуків розповідає із власного досвіду Віталій Бєлоусов, керівник Центру сертифікації товарів і систем ISO «СЕРТИФІКАНТ».
Коли менеджери з якості і юристи повинні працювати разом, що може трапитися у протилежному випадку та про що, крім ціни товарів і строків поставки, слід домовлятися при узгодженні договору — експертні правничі поради від керівника юридичної фірми «Bargen» Святослава Бартоша.
«Навчання на робочому місці — один зі стовпів системи менеджменту» — за такою концепцією Олександр Лисенко, технічний директор навчально-наукового центру «Ощадливе виробництво» НТУУ КПІ, розповідає про мінімізацію втрат грошей і часу.
Актуально про нову систему контролю якості харчових продуктів та санкції до недобросовісних операторів ринку — в інтерв’ю директора Департаменту безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бориса Кобаля.
Практичні поради щодо оптимального контролю метрологічних характеристик напівавтоматичних вагових дозаторів дискретної дії, що не належить до сфери законодавчо регульованої метрології та лишається на розсуд користувача, — від заслуженого працівника промисловості, заступника начальника науково-виробничого відділу вимірювань маси ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» Володимира Чорноівана.
І на завершення, у нашій традиційній рубриці — інструкції для
експортерів: правила експорту до країн Перської затоки.